בס"ד

בין חברת מטבחים לנגר פרטי, מה חשוב לדעת?

נתחיל מהסוף, ברור שחברת מטבחים אין שאלה!

או שבעצם נגר פרטי חד משמעית!

התבלבלתם? ננסה לעשות סדר.

אם אשאל אותכם מה עדיף רכב ממונע או רכב חשמלי? מחשב של אפל או של אסוס? אני מניח שהתשובה לכך תהיה, תלוי!

אז בואו נמנה במה זה תלוי?
כשמדברים על מטבח, זה תלוי בדרישות הלקוח לחומרים ועיצובים ייחודיים, תקציב לקניית המטבח, צרכי הלקוח, היחס המצופה לכל אורך התהליך, המענה המשלים קרי, מוצרים הנלווים – מוצרי חשמל/סניטריה/משטחים, זמני אספקה, אחריות והרחבת האחריות, ההקפדה על איכות הביצוע, הגימור, ועוד…

ראשית נדגיש כי גם שאומרים חברת מטבחים יש סדרי גודל שונים – ישנם חברות גדולות מאוד עם יכולת ייצור יומיות בהיקף של 30-40 מטבחים. ויש חברות עם יכולת ייצור של 3 מטבחים ביום, אותו כנ"ל בנגרייה – יש נגריות שהם מפעל אבל עיקר ההתמחות שלהם היא עץ מלא ועבודות נגרות אומן שעובדים בפרויקטים גדולים עם מעצבי נישה. ויש נגריות במודל המסורתי שבמקסימום יודעות לייצר מטבח בודד בשבוע.

ההבדלים הם רבים אבל השוני המרכזי בעיניי הוא התהליכים בארגון בהמשך אתמקד בנושא זה ואסביר….

אבל קודם לכן אבקש למנות מספר נושאים משפיעים נוספים אליהם נדרש לשים לב בתהליך הבחירה של יצרן המטבחים באשר הוא, אל מול היתרונות והחסרונות[1].

להלן הנושאים (שלא בהכרח לפי סדר חשיבות):
[1] הערה חשובה – בכל אחד מהנושאים אסתייג מעט ע"מ לא להכליל שכן יש שוני בין נגרים ובין חברות, וכל אחד פועל מעט שונה אבל דומה

  1. ההתמחות המקצועית בתחום – בדומה להרבה תחומים אחרים ברור לכולנו שכדי להתמחות במשהו צריך להתמקד בו ובדברים שמושפעים ממנו. ומשכך חברת המטבחים משקיעה את רב זמנה בעיצוב, תכנון וייצור המטבח ובדגש רק למטבח. יכול וחברה תקדם ותפתח תחומים נוספים שקשורים בקשר ישיר כמו בחברת 'מבו מטבחים' שמוכרים גם מטבחי חוץ.

אם כן חברות המטבחים מבינות את נושא ההתמחות כבר משלב התכנון דרך החיבור לתערוכות הגדולות בעולם (כדוגמת תערוכה באיטליה- מילאנו) והבנת הכיוונים וקווי העיצוב הבאים, ממשיך בחומרי הגלם והפרזול מהתערוכות בגרמניה שבמידה רבה מאוד מכתיבות את הפתרונות המתקדמים. וכמובן תהליך הייצור  שלרוב החברות הנחשבות יש מחלקה שעוסקת במחקר ופיתוח והיא זו שמקדמת פתרונות פרקטיים ומתקדמים שתפקידם להגביר את איכות הביצוע והגימור של המטבח.

יובהר כי הנגזרות של התמחות שכזו יהיו גם אלו:

  • מכונות CNC[1] ומכונות בטכנולוגיה מתקדמת (מסור גשר ומכונת קנטים) שמדברות אחת עם השנייה באופטימיזציה מושלמת של תוכנות מותאמות למכונות ומתעדכנות בקביעות ע"י חברות האם.
  • מדידות מדויקות במיוחד באמצעות מערכות לייזר חדישות.
  • צוותי התקנה מוכשרים ובקיאים בפתרונות החדשים
  • פירוק מקצועי של תפ"י את המטבח והנגזרות המשפיעות עליו .

התמחות משמעותה הן בצוות של אנשי מקצוע בעלי ידע מיוחד בעיצוב ייצור והתקנה של מטבחים והן בטיפול בפרויקטים מקבילים בתחום זה.

נגר פרטי לעומת זאת עשוי להיות בעל מומחיות בנגרות אך לא להיות מומחה ספציפית במטבחים. ולרוב לא יהיו לו נגזרות גבוהות כאלו.

  1. זליגת המידע האפשרית – היתרון המובהק אצל הנגר הוא שלכאורה אין בריחת מידע כיוון שיש זהות מתכנן -מבצע, כלומר מי שתכנן הוא גם היצרן וגם המתקין ובהכרח אין מידע שנעלם בתוך התהליך. עם זאת היום בחברות המטבחים ובדגש לאלו שמקיימים תהליכים ארגוניים משמעותיים ישנו פתרון אחד מיני רבים שנקרא תיק לקוח והוא מכיל את כל הפרטים משלב התכנון עם המעצבת ועד ההתקנה ובכללו הערות הת"פי, הרכש וההורדה לייצור. זהו תיק שחותך את כל מחלקות הארגון ולא מאפשר למידע לזלוג החוצה. יתרה מזו הוא אף מגביר את הקישוריות בין המחלקות השונות.
    [1] מכונה לעיבוד שבבי בטכנולוגיה מתקדמת, פועלת לפי תוכנית ממוחשבת. כוללת מספר מנועים שעובדים במספר צירים ובקצה מביאים לביצוע מהיר ומדויק ביותר.

(ראה תיק לקוח לדוגמא):

  1. המענה השלם למטבח – בחברת מטבחים לרוב יימצא לפחות אולם תצוגה אחד מאובזר היטב שמציג את עיקרי העיצובים והחומרים השונים למטבח.

לנגר פרטי לרוב לא יהיה אולם תצוגה, דבר שמקשה להבין את איכות הביצוע, איכות החומרים ומגוון הפרזולים ובעיקר מקשה לדמיין את המטבח.

בחברות המטבחים מבינים שיש להם אחריות מרחיבה על המטבח דרך המוצרים הנלווים למטבח. מוצרים אלו מתחלקים לשלוש קטגוריות:

  • משטחים – משטחי שיש, עץ, קוריאן ועוד.
  • סניטריה – ברזים, כיורים, טוחני אשפה, מתקני מים מובנים.
  • מוצרי חשמל – מקררים, תנורים, מיקרו מובנה, מדיחים, כיריים גז/אינדוקציה

וזאת מכמה סיבות עיקריות:

  • האחריות המשלימה לחברת האם – כלומר גם אם חברת השיש לדוגמא לא נותנת מענה מספק ללקוח אזי שלחברת המטבחים יש היכולת ללחוץ את הספק ולפתור את הבעיה.
  • איכות הביצוע ודיוק במידות מוצרי החשמל כולל פתחי האוורור – כאשר רוכשים את מוצרי החשמל במקום אחר נדרשים להביא את מפרט טכני של המוצר ולפיו מייצרים את היחידה, לעיתים תכופות יש אי דיוק או מק"טים דומים של מכשירים דומים אבל לא זהים ואז מגלים את זה בהתקנת מוצר החשמל. לעומת זאת כאשר הרכישה מתבצעת בחברת המטבחים אירוע מהסוג שציינתי הינו נדיר.

חשוב לציין כי ברוב המקרים מוצרי החשמל יהיו יקרים מעט מחנויות חשמל רבי סניפים שכן מדובר על מוצרי חשמל נישתיים יוקרתיים למטבחים.

  • הכול מגיע בתיאום ובתזמון מדויק כך שהמטבח מסתיים מהר מאוד ולא נמרח על פני תקופה ארוכה קרי המקררים האינטגרליים (במידה ויש כאלו), והמדיח האינטגרלי מגיעים לפני ההתקנה ומותקנים ביום ההתקנה ובסוף אותו יום מגיע כבר מודד של משטח השיש וכן שאר מוצרי החשמל כדוגמת התנור והמיקרו שהגיעו לפני ההתקנה ומותקנים יום אחרי ע"י מתקין מוסמך שתואם מראש.
  1. יעילות ועמידה בזמנים – לחברת מטבחים בדרך כלל יש צוותי עבודה גדולים יותר, לעיתים גם צוותי פרילנסר שמאפשרים השלמה מהירה יותר של הפרויקט וכן להתמודד עם מספר פרויקטים במקביל ותוך כך יתקיימו תהליכים ומערכות כדי להבטיח ביצוע יעל של הפרויקט- מטבח.

נגר פרטי עשוי לעבוד עם צוות קטן וזה עלול להוביל למשכי פרויקט ארוכים יותר. הנגר יעבוד לרוב בעבודה טורית ולא במקביל ואף ללא תהליכים מוגדרים היטב מה שמוביל לחוסר יעילות ועיכובים אפשריים.

  1. החוסן הכלכלי – תכנון והזמנת המטבח משתרע על פני תקופה ארוכה לעיתים גם יותר משנתיים. ובקצב השינויים במשק היינו רוצים לדעת שהמקום ממנו הזמנו את המטבח לא ייסגר או יפשוט רגל במהלך התקופה והמטבח אותו תכננו לפרטים והשקענו בו הרבה זמן וכסף לא יירד לטמיון. ומשכך נחפש חברות יציבות בעלות איתנות כלכלית ותזרים גבוה, כמובן כאשר מדובר על זמנים קצרים היתרון שציינתי לעיל הופך פחות משמעותי

 

  1. הדיוק במכונות הייצור – בעידן של היום בו הכול מעוצב, סימטרי, מדויק, מצטלם, אינסטגרמי ועוד… ההבדל הגדול בין החברות והנגריות היא בפרטים הקטנים, בגימורים, במיקרון המילימטר או במילים אחרות, מכונה שעולה 1 מיליון ₪ מביאה לתוצאה אחרת ממכונה שעולה 200 אש"ח לדוגמא. וכן הכשרה והעסקה של אנשים מפעילי מכונות cnc ומבקרי איכות מביאה לתוצאה שאינה רק לחדי הבחנה ואדריכלים אלה גם ללקוח שהנראות והקווים חשובים לו.

המלצה – בקרו במפעל או בנגרייה כחלק מתהליך ההתרשמות שלכם, אני משוכנע שהדבר ישפיע עליכם מאוד!

  1. שירות הלקוחות – כאמור ציינתי לעיל שהנושאים לא לפי סדר חשיבות. אבל יש נושא שהוא ראשון בין שווים והוא השירות, זו תהיה טעות לחשוב כי השירות לקוחות הוא השלב האחרון בתהליך לאחר קבלת המטבח כיוון שלמעשה השירות מתחיל בתכנון המטבח. כבר שם ניתן להבין את רוח החברה והגישה ללקוח. ב'מבו מטבחים' האני מאמין הוא "אנחנו לא רק מייצרים מטבחים, אנחנו גם יוצרים מערכות יחסים". וזה מעיד כשלעצמו על הסיפור המלא. חברת מטבחים תצמיד להזמנת המטבח גם תעודת אחריות מפורטת שתשקף בצורה מהימנה את היקף האחריות  של כלל רכיבי המטבח ובהתאמה גם מה לא נכלל באחריות.

ככלל חשוב שנדע שכולם עושים טעויות, המבחן הוא מי שעושה פחות טעויות! ואחת שהטעות קרתה, כמה מהר הוא מגיב לטיפול ותיקון הליקוי לשביעות רצון הלקוח/ה.

ולעניין האחריות גם הביטוח, חברת מטבחים היא חברה רשומה ומורשית בדרך כלל, מה שמבטיח ציות לחוק ואחריות. כמו כן חברה לרב היא בעלת ביטוח אחריות לכיסוי כל נזק אפילו בבית הלקוח או תאונה במהלך הפרויקט[1] זאת ועוד כי חברה יכולה לספק חוזים ואחריות כתובה וזה מייצר שקט נפשי ללקוחות.

אצל נגר ייתכן ואינו רשום או מורשה מה שעלול לעורר חששות לגבי אי ציות לחוק, ייתכן שלא יהיה ביטוח ובעניין סוגיית החוזים יהיה קושי להתנהל מולו.

  1. תהליכים ארגוניים– כאמור הסעיף החשוב מכולם בעיניי בהשוואה של חברת מטבחים לנגר פרטי. כל מה שנכתב עד כה הוא חלק מהתהליכים בארגון. עם זאת אציין מספר תהליכים נוספים שקיימים אצל חלק מהחברות אך אינם נמצאים כלל אצל הנגר הפרטי.
  • מחקר ופיתוח – ארגון שרוצה להיות בחזית התחום תמיד יעסוק בפתרונות מתקדמים ובפיתוחים פורצי דרך ייחודיים לתחום. צוות המו"פ לעולם ירים את הראש מעל המים ויעסוק בפתרונות קטנים כגדולים לשיפור איכות המוצר כדי להיות הכי טוב במה שהוא עושה. כך לדוגמא ב'מבו מטבחים' קידמו פתרונות כגון: גב הארון מטבח עשוי אלומיניום למניעת פגיעה בארון כתוצאה מרטיבות בקיר, או יחידת כיור היברידית עם יחידת פינה ומאפשרת שטח אכסון רחב, מערכת שמע בתוך יחידות, רגלי אי עגולים, מגירת כספת נסתרת, מחברים נסתרים ועוד…
  • תרבות ארגונית – מבטאת את הסדר וארגון במערכת גם ברמת הפרט וגם ברמת המערכת הכוללת, החל מסדר יום, צ'ק ליסטים לעבודה סיסטמית מסודרת, בקרה כפולה, תהליכי למידה – פורומים מקצועיים,

סיכומים תקופתיים, תחקירים נושאיים חיוביים /שליליים. פורומים עיתיים ללמידה.

בתהליכי הלמידה אתייחס לדוגמא של תהליך מעולה בעיניי שנקרא צוות למידה בבית הלקוח שמשמעו הוא שמגיעים לבית הלקוח צוות הכולל נציג מכל מחלקה והולכים ללמוד על התהליך בעיניים שלו ומה ניתן לשפר.

  • קידום תחום קיימות וידידותיות לסביבה – ישנם חברות ששמו להם כיעד את נושא הקיימות ומשקיעים משאבים רבים כדוגמת אנרגיה סולארית, גריסת העץ, דחיסת קרטונים, מחזור המתכת/ברזל וכו'. זאת ועוד כי ישנם חברות כמו 'מבו מטבחים' שנתנו דעתם אפילו על פתרונות לבעלי חיים בתוך המטבח.
  • מערכות מידע ממחושבות- יתרון עצום בחברה הוא ניהול הידע במערכות מידע ולמה זה חשוב ללקוח? כי כאשר צצה בעיה או נדרש שירות או החלפת מוצר, לא נדרש להגיע לבית הלקוח כי הכול שמור במערכת. כולל כל התוכניות, מידות וחומרים ובכלל תיעוד התקשורת והסיכומים מול הלקוח הן בחלק של המטבח והן בחלק של הסניטריה, משטחים ומוצרי חשמל.
  • תהליכי בניין כוח אדם ותהליכי התעצמות – כ"א בארגון בין אם הוא חברה או נגרייה לעולם ישפיע על התוצאה הסופית וככל שהאנשים בארגון יהיו מוכשרים ומחויבים יותר כך איכות הביצוע תגבר וכך גם תודעת השירות. חברה מבינה את חשיבות הדברים לעיל ומשקיעה בזה זמן ומשאבים הן בהכשרות על מכונות מתקדמות והן בבקרה של כל עמדה שתשפיע על התוצאה הסופית.

לסיכום –  בהנחה ששיקולי התקציב תמיד יהיו שיקול משמעותי שכן ההוצאה על מטבח הינה הוצאה גבוהה ואולי הגבוהה ביותר בכניסה לבית חדש, נכון שהבחירה תיעשה בשיקול דעת ובהתחשב במכלול השיקולים, במינימום סיכונים ובמקסימום אחריות.

כמו כן שהלקוח יעיין ברישום המשפטי של היצרן באשר הוא, ייעזר בחוות הדעת ברשתות החברתיות ומנועי החיפוש השונים (חכמת ההמונים!).

זה יכול לתת תובנות חשובות לגבי המוניטין, האמינות ואיכות העבודה של שניהם.

אם כן כאמור לנגר הפרטי 2 יתרונות משמעותיים והם המחיר והוורסטיליות (יכולת לעשות דברים נוספים בבית שאינם  רק המטבח).

היתרונות של החברה עולים משמעותית על הנגר הפרטי. ומכאן אפשר שמאמר זה יסייע לכם בבחירת החברה הטובה ביותר עבורכם ולאו דווקא בהשוואה בין נגר לחברת מטבחים

מתוך דבריה של מעצבת פנים דנה חביב[2]:" לא פעם שאני נשאלת האם לבחור בנגר או בחברת מטבחים? התשובה לדעתי ברורה, חברת המטבחים מציעה לא רק את המכונות והמכשור המתקדם ביותר, כי אם גם שירות לקוחות מקצועי ומדויק.

מוזמנים לבקר אותנו  ברשתות השונות – MEVO KITCHEN

[1] ביטוח חבות מוצר

[2] דנה חביב- מעצבת פנים והום סטיילינג ותיקה ומרצה במגמת עיצוב במכללת ספיר

Picture of מטבחי מבו

מטבחי מבו

דביר כהן, מנהל פיתוח עסקי בחברת מטבחים- 'מבו מטבחים'

אתם מוזמנים לפגישת ייעוץ חינם עם צוות המעצבים שלנו, הקפה עלינו!!
דילוג לתוכן